Piotr Piechota napisał(a):Jaka powinna być temperatura silnika przy pierwszym docieraniu na postoju (os max .40LA). Jak to kontrolować ?
Instrukcja podaje że pierwszy zbiornik należy wypalić na ziemi (na bogatej mieszance)- czy robić przerwy ?
Temperaturę można bardzo łatwo obserwować za pomocą... śliny.
Obśliń palucha, a nim głowicę. Jeżeli ślina nie wrze, to jest oki.
Poza tym ja zawsze docieram silniki 2-suwowe tak, że zalewam na 20% olejowym paliwie silnik tak, aby wszedł w 4-takt (czyli poprostu pierdział), na pełnej przepustnicy, wtedy pluje z gaźnika paliwem - dobre smarowanie i chłodzenie.
Najpierw pół - 1 minutę, potem coraz dłużej,
WYSTUDZAJĄC silnik za każdym razem.
Po pierwszym zbiorniku pierdzenia, na drugim robisz już chwilowe przygazówki, najpierw przykręcając na kilka sekund paliwo, aby wszedł w 2-takt, po czym zalewasz, przykręcasz itd. Po paru takich przygazówkach gasisz i studzisz. Powtarzasz cykl kilka razy aż zaobserwujesz, że silnik przestaje przerywać po przykręceniu paliwa. To oznaka wstępnego dotarcia.
Trzeci zbiornik można zrobić tak, że wbijasz dwa wkrętaki w glebę blokując podwozie, zapalasz silnik i co jakiś czas robisz przygazówkę, później pierdzenie i przygazówkę (aparaturą).
Tak ogólnie można to opisać. Oczywiście, w międzyczasie na 1 i 2 zbiorniku kontrolujesz temp. głowicy na ślinę, żeby jej tylko nie przegrzać.