Szablon do szkieletu figurek 90m (sculptowanie)

Relacje warsztatowe z budowy modeli figur.

Postprzez Koncerz » Śro Sty 17, 2007 1:33 pm

No cóż, ,,lumisiowe " rady, jeśli dotyczą anatomii, pomagają znaleść sbs'y, ciekawe linki -są bardzo cenne i nie ma powodu toczyć o nie wojen.

Porady- zawsze najlepsze, jeśli potwierdzone własnym doświadczeniem i zilustrowane własnymi ,choćby i nie powalajacymi na kolana pracami :D .

Co do 24-pułku, nie mam skanera, ale coś wykombinuję.
Samą książkę polecam, zawiera wiele dokładnych plansz mundurowych od
końca XVIII w do początku XX.
Kiedyś , ponad dziesięć lat temu ulepiłem takiego gościa, ale dzisiaj przypomina raczej tojsoldżerową zabawkę niż figurkę -(to oczywiście nie 24 p).
.
ImageImage
Awatar użytkownika
Koncerz
 
Posty: 458
Rejestracja: Wto Wrz 30, 2003 7:18 am
Miejscowość: Warszawa

Postprzez apper » Śro Sty 17, 2007 1:42 pm

Koncerz napisał(a):Kiedyś , ponad dziesięć lat temu ulepiłem takiego gościa, ale dzisiaj przypomina raczej tojsoldżerową zabawkę niż figurkę

Będę bardzo rad jeśli za pierwszym razem uda mi się ulepić taką "zabawkę" :roll:
Możesz podzielić się kilkoma wskazówkami na temat wykonywania butów bo dla mnie to jeden z trudniejszych elementów a Tobie wychodzą jka widzę świetnie? Wykonujesz je w jednej bryle czy robisz odzielnie podeszwy itd? Generalnie jak to zrobić? :D
pozdrawiam
apper
Awatar użytkownika
apper
 
Posty: 26
Rejestracja: Pią Sty 12, 2007 1:05 pm

Postprzez Koncerz » Śro Sty 17, 2007 1:55 pm

Jak na początek- to może być.
Dobra, tu są te skany a właściwie zdjęcia:
ImageImage
ImageImage
Image
ImageImage

Buty? Ja robię je trochę bez sensu, bo najpierw na modelinową stopę oklejam z jednego boku (np.MS-em) potem z drugiego, potem koryguję wierzch buta, poleruję od strony podeszwy,po tych zabiegach dorabiam cholewki i inne duperele a na końcu podeszwę i obcas.
Według mnie, najlepiej buty ,,wychodzą" Kamilowi Sztarbale, poszukaj zdjęć z jego pracami.
Maciek
Awatar użytkownika
Koncerz
 
Posty: 458
Rejestracja: Wto Wrz 30, 2003 7:18 am
Miejscowość: Warszawa

Postprzez apper » Śro Sty 17, 2007 2:13 pm

Wielkie dzięki za zdjęcia. Wreszcie widzę jak na uprzęży mocowany był plecak :!:
pozdrawiam
apper
Awatar użytkownika
apper
 
Posty: 26
Rejestracja: Pią Sty 12, 2007 1:05 pm

Postprzez apper » Śro Sty 17, 2007 10:07 pm

Zdjęcia słabe, ale niestety nie potrafię jeszcze robić lepszych. Faza figurki mocno początkowa. Zrobiłem narazie tylko spodnie. Figurka 90mm, szkielet z drutu, masa fimo soft. Ręce są oczywiście za długie, ale zmienię to jak będę robił dłonie. Spodnie sięgają tylko do połowy łydki dlatego nogi bez butów mogą na tym etapie wyglądać na za krótkie. Proszę się pastwić ile wlezie i wytykać bo póki co się uczę ;o)

Image

Image

Image

Image
pozdrawiam
apper
Awatar użytkownika
apper
 
Posty: 26
Rejestracja: Pią Sty 12, 2007 1:05 pm

Postprzez Koncerz » Śro Sty 17, 2007 11:39 pm

Po mojemu, to golas jest mało symetryczny i ma za obfite gaciory.
Fajnie wyszły fałdy ale jeśli robisz je wygniatając, nakładasz większą ilość masy na golasa i portały wychodzą gigantyczne.
Teraz, jak będziesz chciał mu dopasować kapotę, to albo wyjdzie gruba jak waciak, albo nie starczy miejsca na rękawy.
Poćwicz robienie nakładanych fałd, bo wtedy możesz je nakładać na cieniutką warstwę .
Ja staram się robić golasy nieco chudsze, aczkolwiek z symetrią i proporcjami mam cały czas problem.
Staram się, np. aby łydki i ręce były szczupłe, ale to raczej mój własny pomysł na figurkę, bo inni robią (chyba) inaczej.
Poza tym, zaczął bym od butów, a konkretnie tej części w której znajduje się stopa.

Wiem, że to co zaproponuję,wyda się mało atrakcyjne i nudne, ale najpierw poćwicz robienie tego nieszczęsnego golasa,
zrób kilka, porównaj je , tnij, klej i takie tam.
Dopiero potem bierz się za łachy, bo MS tani nie jest a rozpuścić i z powrotem podzielić na dwa składniki się nie da.
Fimo też szkoda.
Maciek
Awatar użytkownika
Koncerz
 
Posty: 458
Rejestracja: Wto Wrz 30, 2003 7:18 am
Miejscowość: Warszawa

Postprzez apper » Czw Sty 18, 2007 12:23 am

Dzięki za uwagi :D Możesz rozwinąć tą niesymetryczność? Pewnie masz rację, ale gdybyś wskazał mi konkretne przykłady to byłoby mi łatwiej to naprawić.
pozdrawiam
apper
Awatar użytkownika
apper
 
Posty: 26
Rejestracja: Pią Sty 12, 2007 1:05 pm

Postprzez Koncerz » Czw Sty 18, 2007 8:55 am

Możesz rozwinąć tą niesymetryczność?

A co, ja ją zwijałem? :lol:
gdybyś wskazał mi konkretne przykłady

No dobra, to tak aby nie urazić :
Wydaje mi się że na rysunku nr 1 lewa strona klaty jest ,,obfitsza " niż prawa , mozna to zaobserwować patrząc od pasa w górę, po lewej stronie i porównując to z prawą stroną.
To samo , jeśli spojrzeć na biodra tego jegomościa prawe jest większe od lewego.
Oczywiście, można to potem skorygować ubrankiem, ale jak się nie ma wprawy to korektach łeb może mieć na ramieniu a d... większą z jednej strony.
Zresztą, jak napisałem, poważnej korekty wymaga rozmiar gaciorów, z asymetrią można sobie jakoś poradzić i wspomniałem o niej tylko raz.
Daj się namówić, i zrób jeszcze ze dwa golasy, gdzie ci się tak spieszy? :D
Awatar użytkownika
Koncerz
 
Posty: 458
Rejestracja: Wto Wrz 30, 2003 7:18 am
Miejscowość: Warszawa

Postprzez apper » Czw Sty 18, 2007 1:03 pm

Nigdzie w zasadzie :D Przyjmuję uwagi z pokorą i się nie urażam a tym bardziej nie zrażam ;o) Zastosuję się do uwag i zrobię jeszcze pare golców.
pozdrawiam
apper
Awatar użytkownika
apper
 
Posty: 26
Rejestracja: Pią Sty 12, 2007 1:05 pm

Postprzez apper » Czw Sty 18, 2007 10:17 pm

Równolegle z rzezaniem golasów dłubię dalej poprzednią figurkę. Postarałem się jakoś zniwelować niedostatki anatomiczne poprzez dorobienie kurtki. Wygląda to tak :oops: :

Image

Image

Image
pozdrawiam
apper
Awatar użytkownika
apper
 
Posty: 26
Rejestracja: Pią Sty 12, 2007 1:05 pm

Poprzednia

Wróć do Warsztat - figurki

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość