Szablon do szkieletu figurek 90m (sculptowanie)

Relacje warsztatowe z budowy modeli figur.

Szablon do szkieletu figurek 90m (sculptowanie)

Postprzez apper » Pią Sty 12, 2007 2:20 pm

Przymierzam się do wykonia figurki 90mm z magic sculpa. Poszukuję szablonu do wykonania szkieletu z drutu. Chodzi mi o rysunek szkieletu (czy cosik w tej podobie) w odpowiedniej skali (90mm), może być dodatkowo zaznaczony kontur ciała. Jakieś zdjęcie czy dokument do wydrukowania lub choćby link. W temacie specjalistycznych mas modelarskich jestem początkujący (zrobiłem wcześniej kilka figurek z modeliny). Mam jeszcze dodatkowe pytania:

1. Czy druciany szkielet mogę oblepić modeliną fimo soft (a może polecacie inną) a na to dopiero sculpa? Może są jednak jakieś przeciwskazania do takiego łączenia. Ja chciałem to zrobić ze względu na oszczedność sculpa, który do najtańszych mas nie należy.

2.Usilnie szukałem również jakiegoś tutoriala na temat wykonywania włosów, brody itp. Niestety nigdzie żadnego w miarę dokładnego opisu nie mogę znaleźć. Dowiedziałem się jedynie, że włosy dobrze robi się w green stufie, ale z tego co widziałem wiele fajnych czupryn ludzie robią również w sculpie. Do tej pory robiłem włosy z cieniutkich wałeczków modelinowych, ale to metoda bardzo żmudna i efekt nie ten... :? Proszę więc o pomoc również w tej materii.

Za wszelkie wskazówki będę bardzo wdzięczny :D
pozdrawiam
apper
Awatar użytkownika
apper

Postprzez Tomasz Zieliński » Pią Sty 12, 2007 4:44 pm

Cześć
To na pewno ci sie przyda:
Linki do sbsów
http://forum.figurki.org/index.php?topic=33.0
Schematy postaci ludzkiej:
http://www.iway.ru/download/draw/Bamm.pdf
Co do brody i włosów.
Zrób "pazurki", czyli w drewienku osadź cienkie druciki, trzy może cztery.
Niestety bez linka bo z książki i niesprawdzone.
Pozdrowienia
Tomek
...
Tomasz Zieliński

Miejscowość: Białystok

Postprzez Koncerz » Pią Sty 12, 2007 6:42 pm