[Od podstaw] Kosynier 1/9 - robi się

Relacje warsztatowe z budowy modeli figur.

[Od podstaw] Kosynier 1/9 - robi się

Postprzez Piotr Czyz » Nie Lut 13, 2005 11:47 am

Witam serdecznie,

JW23 zwrócił ostatnio uwage, że coś mało na rynku jest kosynierów. Coby przywrócić równowagę sytuacji rynkowej ;) zacząłem robić kosyniera. Na zdjęciach kosynier z środy, dzisiaj ma już swoje ubranko, uszy, dłuższe włosy, równy nos, kosę na ramieniu itp.
Przy okazji wypróbowałem Apoxie Sculpt, pierwsze próby są bardzo zachęcające, zobaczymy co dalej (głowa jednak z miliiputa). Myślę, że nastepne fotki wrzuce za jakieś dwa tygodnie, kiedy wszystko będzie już skończone. Kosynier będzie miał do wyboru kosę lub pikę.

Cały czas nie mam koncepcji co moge mu wsadzić w lewą rękę. Na razie po prostu wisi (ręka :)), może ją po prostu utnę wyżej.

No i fotki.

Image

Pozdrawiam,
Piotr

P.S. Dziękuję Mackowi 'Koncerzowi' i Dario za skany, cierpliwość i odpowiedz na tysiąc moich pytań.
Image
Piotr Czyz
Dobry Duch PWM
 
Posty: 631
Rejestracja: Pią Sty 30, 2004 11:29 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez torgal » Czw Lut 17, 2005 8:39 pm

Witam
Ciekawie zapowiada się ta figurka. Mógłbyś coś więcej napisać o Apoxie Sculpt? Czym się różni od Milliputa, jaka jest jego cena i czy jest dostpny w Polsce?
Awatar użytkownika
torgal
 
Posty: 7
Rejestracja: Nie Kwi 04, 2004 9:21 pm
Miejscowość: Kraków

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » Pią Lut 18, 2005 12:37 am

Droga Kasiu19
jest mi niezwykle przykro, że musze to powiedziec, ale głowe wyrzeźbiłasz fatalnie. O ile czapka jest prześliczna- ładne fałdy, genialnie zrobione furterko, to posiadacz tej czapki nie wygląda jak by był z pełnego wyrtrysku- inaczej mówiac jakis niedorobiony. Zdfecydowanie za mała rzuchwa, szyja o przekrojy takim jak głowa to albo oznaka strasznych problemów z tarczyca i węzłami chłonny7mi albo oznaka niedorozwoju delimwenta i związanego z tyum zbyt małego rozmiaru głowy. Ok, rozumiem, ze typ nie musi być piękny jak byk i silny jak apollo, ale uwazam ze anatoimiczne prop[orcje zostały mocno zachwiane. Aha, jeszcze ułozenie głowy wobec szyji- tym wygląda jak by miał mocno opuszczoną głowe i patrzył spodełba.. wyślij mi fotke z dobrze widocznym profilem to podrysuje w fotoszopie zeby lepiej pokazac o co mi chodzi
~kamil
Image

Idzie Grześ przez wieś, worek porad niesie, jak mu przypierdolę to się nie podniesie.
Awatar użytkownika
Kamil Feliks Sztarbała
 
Posty: 3477
Rejestracja: Wto Paź 07, 2003 11:02 pm
Miejscowość: No Man's Land

Postprzez Piotr Czyz » Pią Lut 18, 2005 1:03 am

Chi, chi. Zapomniałeś o uszach :).

Aha, jeszcze ułozenie głowy wobec szyji- tym wygląda jak by miał mocno opuszczoną głowe i patrzył spodełba..

No nie mów! Znaczy, że zamierzony efekt udało mi się osiągnąć? :)

mała rzuchwa, szyja o przekrojy takim jak głowa to albo oznaka strasznych problemów z tarczyca i węzłami chłonny7mi


Żuchwa Kamilu, żuchwa. Ale nie rozumiem uwagi. Narysuj prosze.

uwazam ze anatoimiczne prop[orcje zostały mocno zachwiane

Chi, chi ale które... :)

Pozdrawiam,
Piotr

P.S. A co z głową kobitki dla mnie? Skonczona?
Image
Piotr Czyz
Dobry Duch PWM
 
Posty: 631
Rejestracja: Pią Sty 30, 2004 11:29 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » Pią Lut 18, 2005 1:08 am

Piotr Czyż napisał(a):Chi, chi. Zapomniałeś o uszach :).


uszy jak zrozumiał z tekstu przykryje jeszcze peruczka, wiec sie nie czepiałem

No nie mów! Znaczy, że zamierzony efekt udało mi się osiągnąć? :)


obrazony ma byc?
:)

Żuchwa Kamilu, żuchwa. Ale nie rozumiem uwagi. Narysuj prosze.


przepraszam.. narysuje, ale podeślij mi jasniejsze zdjęcie równo z profilu.. chyba ze nie nmasz jak, to powalcze z tym



P.S. A co z głową kobitki dla mnie? Skonczona?

niestety nie.. ale skonczyc ją przez bytomiem i przekazac ja Tomkowi dla Ciebie
~kamil
Image

Idzie Grześ przez wieś, worek porad niesie, jak mu przypierdolę to się nie podniesie.
Awatar użytkownika
Kamil Feliks Sztarbała
 
Posty: 3477
Rejestracja: Wto Paź 07, 2003 11:02 pm
Miejscowość: No Man's Land

Postprzez Piotr Czyz » Pią Lut 18, 2005 1:25 am

Piotr Czyż napisał(a):Chi, chi. Zapomniałeś o uszach :).


uszy jak zrozumiał z tekstu przykryje jeszcze peruczka, wiec sie nie czepiałem


OK, rzeczywiscie napisałem, ale sprawdzałem czujność :)

No nie mów! Znaczy, że zamierzony efekt udało mi się osiągnąć? :)


obrazony ma byc?
:)


Raczej głowa zwieszona w gescie rezygnacji...

Żuchwa Kamilu, żuchwa. Ale nie rozumiem uwagi. Narysuj prosze.


przepraszam.. narysuje, ale podeślij mi jasniejsze zdjęcie równo z profilu.. chyba ze nie nmasz jak, to powalcze z tym


Nie mam niestety

P.S. A co z głową kobitki dla mnie? Skonczona?

niestety nie.. ale skonczyc ją przez bytomiem i przekazac ja Tomkowi dla Ciebie
~kamil


OK, o czekam z niecierpliwością:)
Image
Piotr Czyz
Dobry Duch PWM
 
Posty: 631
Rejestracja: Pią Sty 30, 2004 11:29 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » Pią Lut 18, 2005 1:26 am

naści

Image

wykropkowana linia to hmm- linia kręgosłupa- mopim zdaniem wiec zrobiłes mocno zbyt masywną szyję- powinna byc dużo cieńsza i nieco krótsza. żuchwa jak widzisz tez nieco bardziej powinna byc (moim zdaniem) zarysowana- zdcecydowanie bardziej wyrazista. no i nie bede sie kłucił, ale wydaje mi sie ze wąsy opadają zbyt szybko w dół- oznacza to ze typ ma usta tak wąskie, ze pepsi big łyk by sie nie napił

~kamil
Image

Idzie Grześ przez wieś, worek porad niesie, jak mu przypierdolę to się nie podniesie.
Awatar użytkownika
Kamil Feliks Sztarbała
 
Posty: 3477
Rejestracja: Wto Paź 07, 2003 11:02 pm
Miejscowość: No Man's Land

Postprzez Piotr Czyz » Pią Lut 18, 2005 1:37 am

E tam, przecież to moje zdjęcie nie jest z profilu. A gdzie ty masz takie wygięcie na potylicy? No chyba, że kiedyś czymś dostałeś ;). Ja rozumiem, że jest pucha czaszki, ale na to nałożona jest skóra i mięśnie,. Tak jak narysowałeś to głową z szyją wygląda jak głowa jest odchylona do tyłu. Mój kosynier ma głowę zwieszoną smętnie do przodu. Podbródek dociągniety do mostka i szyi.


A na dowód ksiązka z prosektorium :)
Image

i przykład takiej dociągnietej głowy do klatki

Image

Aha, żeby nie było :) Za uwagi dziękuję, na pewno niezależnie czy się zgadzam od razu z nimi, czy na drugi dzień :) rzucają nieco światła na moje spojrzenie na temat :).
Image
Piotr Czyz
Dobry Duch PWM
 
Posty: 631
Rejestracja: Pią Sty 30, 2004 11:29 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » Pią Lut 18, 2005 1:45 am

kasiu19 Ok ok.. no to kolejna sesja z fotoszopem

Image

czerwone to puszka i linia kręgosłupa, żółte- napiete mięśnie- pamietaj jednak ze stojący kosynier nie bedzie miał tak napietego miecha na karku- gimnastyk bowiem ma napięte całe miesnie pleców, wiec i mocniej szyje..
~kamil
Image

Idzie Grześ przez wieś, worek porad niesie, jak mu przypierdolę to się nie podniesie.
Awatar użytkownika
Kamil Feliks Sztarbała
 
Posty: 3477
Rejestracja: Wto Paź 07, 2003 11:02 pm
Miejscowość: No Man's Land

Postprzez Koncerz » Pią Lut 18, 2005 8:41 am

Cześć Kasiu, nazywam sie Wojtek i też mam czternaście lat.
Dlatego pewnie wydaje mi się, że z twoim kosynierem jest wszystko OK, ale nie jestem anatomopatologiem, znaczy, tego, się nie znam .
Co do wąsów, mój wujek Maciek, który ma gębę tak szeroką, ze przegryza ,,Krakowską " w najgrubszym miejscu, jak się wyszczerzy to wąsiska mu sterczą na boki, a jak , za przeproszeniem , zwiotczeje, to wiszą mu do dołu jak, nie przymierzajac , foce .A stryjek to ma szczekę cofniętą, delikatną, pewnie od innej małpy pochodzi.
Dorób temu nieszczęśnikowi typowy, gigantyczny kołnierz przy sukmanie,podziab więcej baranka przy czapce, o pawim piórze aby nie zapomnij!
A to zdjęcie to twojego brata?
Awatar użytkownika
Koncerz
 
Posty: 458
Rejestracja: Wto Wrz 30, 2003 7:18 am
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Piotr Czyz » Pią Lut 18, 2005 10:29 am

Cześć Wojtku,

wlałeś wiarę w moje młode, kobiece serce - dziękuję.
Mam dodatkowe pytanie - czy tylko pawie pióro może mieć kosynier na głowie, bo ja obecnie zrobiłam mu pióro kogucie albo orle, ale jak trzeba to poprawię :).
Image
Piotr Czyz
Dobry Duch PWM
 
Posty: 631
Rejestracja: Pią Sty 30, 2004 11:29 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Koncerz » Pią Lut 18, 2005 11:13 am

Z pawim piórem kosynier prezentowałby się bardziej po krakowsku, z orlim po góralsku no a z kurzym to chyba po kur...wsku.
Zresztą - młoda Kasiu jeszcze jesteś , rośniesz i wiele rzeczy ci się wydaje.
Nie lep aby jednak piór strusich, bo musiałabyś dolepić mu tyłek i tam je umieścić otrzymując tym sposobem tancerkę z Mulęróża albo innego Foliberżera .
Prześlę Ci stosownych linków garść, ale właśnie Małżonka stanęła mi za plecami z niewróżącym nic dobrego głuchym , gardłowym warkotem.
Awatar użytkownika
Koncerz
 
Posty: 458
Rejestracja: Wto Wrz 30, 2003 7:18 am
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Piotr Czyz » Nie Lut 20, 2005 2:51 pm

Witam,

dzieki uprzejmosci Elwiry i Grzesia zamieszczam kolejne fotki, prace w tygodniu niestety nie posuneły się do przodu.Dłoń, kołnierze zrobione jeszcze prowizorycznie, piórko także nie przerobione.

Image
Image
Image
Piotr Czyz
Dobry Duch PWM
 
Posty: 631
Rejestracja: Pią Sty 30, 2004 11:29 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » Nie Lut 20, 2005 3:02 pm

Droga Kasiu
Twój kosynier prawe ramionko ma jakies krótkie i garbate..
~kamil
Image

Idzie Grześ przez wieś, worek porad niesie, jak mu przypierdolę to się nie podniesie.
Awatar użytkownika
Kamil Feliks Sztarbała
 
Posty: 3477
Rejestracja: Wto Paź 07, 2003 11:02 pm
Miejscowość: No Man's Land

Postprzez Koncerz » Nie Lut 20, 2005 5:35 pm

Oj Kasiu, lichutka ta kosa ,lichutka!
A doklejże Kaśieńko ostrza ździebko!
Bo jak Ojce spiewali: ,, Oj ostre, oj ostre, oj ostre kosy nasze,
wystarczą na tępe, moskiewskie pałasze!
A ta za tycia, badylek zaostrzyć nią by można niewielki!
Awatar użytkownika
Koncerz
 
Posty: 458
Rejestracja: Wto Wrz 30, 2003 7:18 am
Miejscowość: Warszawa

Następna

Wróć do Warsztat - figurki

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości