Strona 2 z 2

PostWysłany: Pią Gru 05, 2003 10:21 am
przez Hubert Kubiak
Witold Kozakiewicz napisał(a):a teraz moje wersja - maluję metalizerem po całości, bezstresowo poleruję, zabezpieczam werniksem do metalizerów, i już teraz spokojnie mogę pracować nad resztą. Czyli maskowania, ozdobniki, kalki, brudzing itp.
od pierwszego etapu mam trwałą powłokę metaliczną. Nie prościej?


Właśnie o to mi chodziło. Dodam tylko że werniksowanie zajzajerem do metalizerów(jeszcze nie próbowałem) lub lakierem akrylowym, wcale wg. mnie nie psuje efektu metalicznego połysku. Może ten połysk jest ciut inny, ale dla mnie wcale nie gorszy. Poza tym takie superbłyszczące powierzchnie były możliwe na samolotach prosto z fabryki, gdzie notabene zabezpieczano je lakierem bezbarwnym. Po paru tygodniach czy miesiącach eksploatacji śladu nie było po metalicznym połysku, co można zobaczyć na wielu zdjęciach (mówię o USAAF II w.ś). No chyba, że mechanicy pracowicie polerowali samolot po każdym locie tak jak dzisiejsze eksponaty pokazywane na zlotach.

Re: Metalizer

PostWysłany: Śro Sie 01, 2012 5:44 pm
przez EasyPlayer
Wznawiam temat w celu zapoznania się z metalizerem. Proszę wytłumaczyć mi do czego to jest, jak wygląda po nałożeniu, kiedy i gdzie nakładać.
PS. Zabieram się teraz za model Dragona Jagdpanzer IV A-0 w skali 1:35. I proszę o wskazówki na podstawie głównie tego modelu lub podobnych. :D Z góry dzięki.

Re: Metalizer

PostWysłany: Wto Sie 07, 2012 10:29 pm
przez Brutus79
Nakładasz tak samo jak farbę (aerografem, pędzlem), jak podeschnie możesz polerować odpowiednią szmatką (suchą). Siła nacisku polerowania daje różne odcienie.
Jak było wcześniej napisane podczas polerowania zbiera się pył, który wszystko brudzi dookoła.

Re: Metalizer

PostWysłany: Śro Sie 08, 2012 5:28 am
przez Biskup
Jeśli nakładasz metalizer aerografem i zrobisz to dobrze to polecam polerowanie starą szczotką do zębów. Lepiej i szybciej niż szmatką.
Pozdrawiam
Łukasz