Narzędzie do cięcia plastiku

Tu dyskutujemy na temat technik stosowanych w modelarstwie redukcyjnym

Narzędzie do cięcia plastiku

Postprzez Kriss » Śro Lut 10, 2010 1:40 pm

Witam.
Chciałbym zapytać forumową brać, jakie narzędzie stosują do wycinania np: otworów eksploatacyjnych, klap, lotek?

Jestem na etapie eksperymentowania i zwykłym nożykiem cięcie wychodzi stosunkowo grube, wiem że są specjalne noże i piłki do tego typu zadań, ale które z nich tak naprawdę się nadają i nie wycinają zbyt dużo materiału i umożliwiają uzyskanie czystego cięcia?

Nożyk ten lub piła służyć mi będzie do tego co powyżej napisałem więc będą to cięcia prostych powieżchni przy kątach zbliżonych do prostych
Kriss
 
Posty: 76
Rejestracja: Śro Paź 07, 2009 10:05 am

Postprzez Kicuś » Śro Lut 10, 2010 2:24 pm

Dobre jest narzędzie z Trumpetera, obsadka z trzema rodzajami piłek wąskich z przodu i rozszerzających się ku tyłowi. Ale i tak jest to narzędzie raczej do zgrubnych prac. Ja stosuję taką oto kolejność. Robię otwór blisko narożnika wiertłem, trochę większy do końcówki piłki. Potem piłuję piłką zostawiając margines materiału. Potem ścinam Olfą a na końcu piłuję pilnikami i wygładzam papierem.
Awatar użytkownika
Kicuś
 
Posty: 2546
Rejestracja: Nie Lis 16, 2008 9:01 am
Miejscowość: Bydgoszcz

Postprzez Marcin K. » Pią Lut 19, 2010 10:19 pm

Czasami wystarczy zwykła igła- przy niewielkiej grubości elementu. Najczęściej używam zwykłych żyletek które rozcinam na pół a na ostrzu diamentowym iglakiem wypiłowywuję drobne ząbki. Sprawdzają się nieźle takie chałupnicze wynalazki- a co ważniejsze przy odrobinie wprawy linia cięcia jest cieniutka.
Awatar użytkownika
Marcin K.
 
Posty: 177
Rejestracja: Czw Sie 13, 2009 9:41 pm
Miejscowość: wola krzysztoporska

Postprzez Tomek RS » Sob Lut 20, 2010 9:25 am

Polecam to:
http://www.jadarhobby.pl/advanced_searc ... button.y=0

Kiedyś takie żyletki sprzedawali Rosjanie na rynkach (nigdy nie próbowałem się ogolić takim wihajstrem), teraz ma to np. Jadar.
Super przydatne narzędzie, dwa kalibry ząbków, można ciąć z ręki lub dokupić uchwyt, ja jadę z ręki i bardzo sobie chwalę.
Ta żyletka jest cieńsza od każdego nożyka modelarskiego zostawia niewielki rzaz.
Służy mi również do ewentualnego rozłączania palców sklejonych CA, ale trzeba baaardzo uważać...
Pozdrawiam
Tomek Rogala
PS: Oczywiście, ciężko tym wyciąć mały otwór eksploatacyjny, do tego np okrągły. Ale przy prostokątnym panelu wystarczy kilkakrotnie przejechać rogiem żyletki po linii podziału i przebijamy się na drugą stronę. Radzę również kupić taką drugą i rozciąć ją wzdłuż na pół - będzie poręczniejsza w wycinaniu mniejszych otworów.
Awatar użytkownika
Tomek RS
 
Posty: 498
Rejestracja: Czw Sty 06, 2005 2:38 pm
Miejscowość: Gdańsk / Kontrakt S6 Gdynia

Postprzez Piotrek.S. » Sob Lut 20, 2010 11:14 am

Jak przedmówca również mogę polecić JLC czyli tzw czeską żyletkę. Do odcinania wlewek żywicznych, rozcinania grubszych osłon vacu najlepiej używać rączki. Do wycinania drobnych otworów, robienia linii podziałowych używam piłek które popękały (stal jest zahartowana i bardzo krucha jak pęka uzyskać można ostro zakończone szpice w sam raz do ww robótek).
May you get to heaven a half hour before the devil knows you're dead
Awatar użytkownika
Piotrek.S.
 
Posty: 539
Rejestracja: Wto Lut 08, 2005 10:39 am
Miejscowość: Oborniki


Wróć do Modelarstwo redukcyjne - plastik

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości