Jak przygotować model do malowania?

Tu dyskutujemy na temat technik stosowanych w modelarstwie redukcyjnym

Jak przygotować model do malowania?

Postprzez Kros100 » Śro Wrz 30, 2009 5:03 pm

Witam
Mam pytanie jak przygotować model do malowania ? :roll:
Proszę o najtańszy i naprostrzy w miare możliwości pomysł :D
Awatar użytkownika
Kros100
 
Posty: 45
Rejestracja: Wto Wrz 22, 2009 2:33 pm
Miejscowość: Gliwice , Śląsk , Polska , Eropa , Świat , Galaktyka

Postprzez Kaiser88 » Śro Wrz 30, 2009 5:07 pm

Wykąpać go w płynie "LudwiK"
Image
Awatar użytkownika
Kaiser88
 
Posty: 1104
Rejestracja: Wto Gru 16, 2008 6:17 pm
Miejscowość: Bodzanowice

Postprzez Kros100 » Śro Wrz 30, 2009 5:12 pm

I potem moge przystąpić do malowania? a np: gdybym go tym Ludwikiem pomalował dzisiaj a jutro malował to może być ?
Awatar użytkownika
Kros100
 
Posty: 45
Rejestracja: Wto Wrz 22, 2009 2:33 pm
Miejscowość: Gliwice , Śląsk , Polska , Eropa , Świat , Galaktyka

Postprzez Kaiser88 » Śro Wrz 30, 2009 5:19 pm

Ludwik to jest płyn do mycia naczyń, bierzesz jakomś miskę, wlewasz wodę, nalewasz trochę płynu i go kąpiesz, później musisz go wypłukać w czystej wodzie, z 2-3 razy, czekasz aż wyschnie. Ma to na celu to - żeby nie było tłustych plam i żeby farba się dobrze trzymała modelu.
Image
Awatar użytkownika
Kaiser88
 
Posty: 1104
Rejestracja: Wto Gru 16, 2008 6:17 pm
Miejscowość: Bodzanowice

Postprzez Mariusz 72 » Śro Wrz 30, 2009 7:18 pm

Kapaliście taki model z blaszkami i malutkimi detalami?
Jakoś bym się nie odważył...

Nie kąpię i jakoś nie odpada farba.
Warto jednak przetrzeć wacikiem co większe powierzchnie
żeby nie było widać linii papilarnych.
Awatar użytkownika
Mariusz 72
 
Posty: 728
Rejestracja: Pią Lut 06, 2004 11:12 am
Miejscowość: Środa Wlkp.

Postprzez Kaiser88 » Śro Wrz 30, 2009 7:19 pm

Mariusz 72 napisał(a):Kapaliście taki model z blaszkami i malutkimi detalami?
Jakoś bym się nie odważył...


Kąpałem.
Image
Awatar użytkownika
Kaiser88
 
Posty: 1104
Rejestracja: Wto Gru 16, 2008 6:17 pm
Miejscowość: Bodzanowice

Postprzez Sebastian Janiszewski » Śro Wrz 30, 2009 7:46 pm

Mariusz 72 napisał(a):Kapaliście taki model z blaszkami i malutkimi detalami?

Ja kąpię za każdym razem, nawet oblaszkowane modele w skali 1/72. Używam przy tym miękkiego pędzelka i nie ma problemu z odpadaniem części.

kajzer888 napisał(a): czekasz aż wyschnie.

Zdarzało mi się że na modelu zostawały mi plamy po wyschnięciu (mam bardzo twardą wodę w kranie) Dlatego ja zawsze przyspieszam wysychanie pomagając sobie aerografem.
Pozdrawiam Sebastian
Awatar użytkownika
Sebastian Janiszewski
 
Posty: 1632
Rejestracja: Śro Paź 19, 2005 12:44 pm
Miejscowość: okolice Warszawy

Postprzez Mariusz 72 » Śro Wrz 30, 2009 7:46 pm

Może też spróbuję :-)
Awatar użytkownika
Mariusz 72
 
Posty: 728
Rejestracja: Pią Lut 06, 2004 11:12 am
Miejscowość: Środa Wlkp.

Postprzez Kaiser88 » Śro Wrz 30, 2009 7:48 pm

Sebastian J napisał(a): Dlatego ja zawsze przyspieszam wysychanie pomagając sobie aerografem.


Ja tam jadę czasem suszarką od siostry.
Image
Awatar użytkownika
Kaiser88
 
Posty: 1104
Rejestracja: Wto Gru 16, 2008 6:17 pm
Miejscowość: Bodzanowice

Postprzez pio-trek » Śro Wrz 30, 2009 10:20 pm

Raczej kiepski pomysł kąpać model po sklejeniu, szczególnie gdy niektóre elementy są już pomalowane np wnętrze kabiny itp. Można po wycięciu z ramek umyć części, tak chyba robi większość modelarzy. Ja nigdy nie myłem jedynie odtłuszczałem większe powierzchnie i farba się trzyma.
pozdrawiam, Piotr Murawski
"3 razy przymierz, raz sklej"
Awatar użytkownika
pio-trek
 
Posty: 294
Rejestracja: Pią Lis 14, 2003 8:52 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez kasprzyk » Czw Paź 01, 2009 7:04 am

Hej, zazwyczaj szybkie przetarcie modelu zwykłym spirytusem salicylowym daje dobrą powierzchnię pod surfacer/podkład GW/farby gunze seria H. Mogę śmiało powiedzieć, że jeśli model nie jest tłusty/śliski i bez "palców" to możesz odrazu położyć dwie/trzy cieniutkie warstwy farby i wszystko się trzyma. Robię tak z farbami gunze seria H i nigdy nic się nie oderwało bez znaczenia na użyte materiały maskol/blue tack/ taśma/parafilm.
kasprzyk
 
Posty: 103
Rejestracja: Pią Mar 28, 2008 5:18 pm
Miejscowość: Wrocław/Racibórz

Postprzez Tomek Pawlukowiec » Czw Paź 01, 2009 9:06 am

Mozna izopropanolem przetrzec-jest tanszy od spirytu i dobrze odtluszcza. Co do mycia, to często praktykuje się mycie elementów przed sklejaniem, ale w trakcie pracy i tak się obtłusci od łapek. Chyba, że działasz w rękawiczkach :P
Awatar użytkownika
Tomek Pawlukowiec
 
Posty: 1853
Rejestracja: Pią Lut 20, 2009 2:08 pm
Miejscowość: okolica Warszawy

Postprzez Kros100 » Czw Paź 01, 2009 9:06 am

Ja będe malował Tankietkę TK-3 i maluje PACTRA i AGAMA i chyba też będe ją kąpał ale najpierw musze całą szpachle usunąc niepotrzebną :cry: :roll:
Awatar użytkownika
Kros100
 
Posty: 45
Rejestracja: Wto Wrz 22, 2009 2:33 pm
Miejscowość: Gliwice , Śląsk , Polska , Eropa , Świat , Galaktyka


Wróć do Modelarstwo redukcyjne - plastik

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

cron