Obecny czas: Sob Lip 26, 2014 1:09 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




 Strona 57 z 60 [ 886 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Paź 12, 2006 9:57 am 
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lis 26, 2003 9:53 am
Posty: 613
Miejscowość: Lublin
Skończyłem już dawno ale dopiero teraz mam fotki - niestety tylko dwie. Grupowy Spit Mk IIA z Airfixa (przeróbka z Mk I) w skali 1:72. Uzupełniony o parę szczegółów na zewnątrz i w środku, przeryty i zaopatrzony w kalkomanię z małej Tamiyi i zestawu napisów Techmodu.
Image
Image



_________________
Jak zawsze witam Mariusz Łukasik
Image
   
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Paź 13, 2006 8:51 am 
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 11:47 am
Posty: 141
Miejscowość: Kołobrzeg
O projekcie przeczytałem dość niedawno, poniweaż od niedawna jestem z Wami. Wiem, że mało czasu zostało do końca, więc może tylko się pochwalę tym, co kilka lat temu zrobiłem.
BS 342 * R zobaczyłem na kolorowej ilustracji w Monografiach Lotniczych 39 Supermarine Spitfire cz. 2 Wojtka Matusiaka. „Ciekawy i niespotykany – pomyślałem – może tak go do kolekcji?”. Klamka zapadła. Buduję „R-kę”! No ale coś bliższego o niej zdałoby się poczytać. Spitfire powstał jako jeden z pierwszych, przez zabudowę na Mk. Vc nowego silnika. Zachowano oryginalne blachowanie silnika, przedłużono je i dodano charakterystyczny „bąbel” - wszystko po to, by zmieścić silnik o większej mocy, z nową sprężarką. BS 342 trafił na front włoski. W tym czasie utrapieniem aliantów były samoloty wysokościowe Niemców, które nieosiągalne były dla nich. Spitfire wysokościowe jeszcze nie dotarły. Postanowiono dostosować jedną maszynę do tych celów. BS 342 pozbawiony został wszelkich zbędnych balastów – radio, IFF, z uzbrojenia pozostawiono tylko dwa działka. Otrzymał końcówki płatów jak w Spitfire VII, oraz malowanie charakterystyczne dla lotnictwa rozpoznawczego. Ciekawostką jest filtr pustynny Aboukir – rzadkość na Mk. IX
Tyle o pierwowzorze.
Skoro już wiedziałem, kto zacz? mogłem zająć się budową. Wybór modelu nie był łatwy. Sporo tego na rynku. Ale ja postanowiłem wykorzystać błąd producenta jako atut. Italeri w swoim Spicie skopała maskę silnika, robiąc jej górę jako płaską. Tego mi było potrzeba! Kilka nacięć blach, bąbel na masce i gotowe. Wnętrze oparte na blaszkach Eduarda, oprofilowanie zamków działek i końcówki płatów z pozostałości Spita z KP, korekta blachowania, malowanie i jest. Mogłem jeszcze popracować nad podskrzydłowymi chwytami powietrza, ale byłem zbyt niecierpliwy. Malowałem górę Medium Sea Grey i dół PRU Blue. Kalkomanie z zapasów. Co prawda na ilustracji w ML 39 na masce widnieje godło w postaci czerwonego smoka, ale w źródłach brytyjskich na ilustracjach nic nie znalazłem takiego. I tak to stałem się posiadaczem modelu jedynego w swoim rodzaju Spitfire’a. Jest ich jeszcze kilka, ale to śpiewka przyszłości.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
I to by było na tyle.
P.S. Mam w planie najbliższym synchroniczną budowę Spitfire IX EN 315 Skalskiego i NH 214 Gabszewicza. Zdjęcia będę robił na bieżąco.
Pozdrawiam.
Fiedotow



_________________
Spitfiry i MiGi są jak chipsy - jeden to za mało!
   
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Paź 13, 2006 11:42 am 
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Gru 13, 2005 5:05 pm
Posty: 160
Miejscowość: Poznań - Hercules III
aparacik w drodze, popsuła mi się owiewka to zamaskowałem szmatą zrezygnowałem z łosza został półmacik okopcenia i jakaś podstaweczka.
nie wyszło to tak jak miało wyjść no ale trudno najważniejsze, że przy tym modelu tak dużo się nauczyłem.
______________
Pozdrawiam
Tomasz Fabiszewski



_________________
Pozdrawiam
Tomasz Fabiszewski
   
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Paź 18, 2006 8:33 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Gru 13, 2005 5:05 pm
Posty: 160
Miejscowość: Poznań - Hercules III
poszukuje "na gwałt" zdjęć Tadeusza Kaczmarka i jego Spitfajera mk XVI



_________________
Pozdrawiam
Tomasz Fabiszewski
   
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Paź 28, 2006 7:57 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 29, 2005 10:36 pm
Posty: 95
Miejscowość: Świdwin
Raport z prac:

Spitek dostał już pełny kamuflaż (pierwwszy raz malowałem areografem)
- pora na kalki, a potem już tylko złożyć go w całość - wszystkie części składowe już gotowe :)

http://www.fotothing.com/photos/c5b/c5b ... 83_152.jpg
http://www.fotothing.com/photos/78d/78d ... b0_f8a.jpg


   
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Lis 03, 2006 9:46 am 
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Gru 13, 2005 5:05 pm
Posty: 160
Miejscowość: Poznań - Hercules III
Spitek skończony:
http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... 861#231861
Zapraszam do komentowania

_____________
Pozdrawiam
Tomasz Fabiszewski



_________________
Pozdrawiam
Tomasz Fabiszewski
   
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lis 06, 2006 8:36 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 29, 2005 10:36 pm
Posty: 95
Miejscowość: Świdwin
Kalki położone.
http://www.fotothing.com/photos/526/526 ... c2_0d4.jpg
http://www.fotothing.com/photos/099/099 ... e1_0d4.jpg
http://www.fotothing.com/photos/28a/28a ... 30_0d4.jpg

Niestety, zdarzył mi się drobny wypadek :cry:
Drobna nieuwaga i numer seryjny na prawej stronie kadłuba 'diabli wzięli'.
Widać to na pierwszej fotce.

MOJA OGROMNA PROŚBA:
JEŻELI KTOŚ MOŻE ODSTĄPIĆ TĘ KALKĘ BĘDĘ OGROMNIE WDZIĘCZNY.
Kalka pochodzi z zestawu TECHMOD nr 72033C.
Z góry dziękuję. :notworthy:


   
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lis 14, 2006 7:52 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 29, 2005 10:36 pm
Posty: 95
Miejscowość: Świdwin
Skończyłem (w 99,9% - brakuje tylko kalki z numerem seryjnym - ale to kwestia kilku dni).
Fotki poniżej:
http://www.fotothing.com/photos/2f8/2f8 ... a9_c14.jpg
http://www.fotothing.com/photos/288/288 ... c6_c14.jpg
http://www.fotothing.com/photos/bdf/bdf ... b1_c14.jpg
http://www.fotothing.com/photos/afc/afc ... 9f_c14.jpg


   
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lis 15, 2006 3:40 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 11:47 am
Posty: 141
Miejscowość: Kołobrzeg
Fajnie, tylko EN - ka nie miała wzmocnień nad lukami podwozia... Image
poza tym rury powinny być typu "rybi ogon". Może się czepiam, ale RF*D EN951 był jednym z najlepiej obfotografowanych Spitów PSP. Zdjęcie pochodzi z książki Wojtka Matusiaka - Donaldy Zumbacha.



_________________
Spitfiry i MiGi są jak chipsy - jeden to za mało!
   
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lis 16, 2006 12:12 am 
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Paź 17, 2003 4:21 pm
Posty: 255
Miejscowość: WAW
Od siebie dodałbym wyższe mocowanie lusterka no i wlot powietrza do kokpitu. Jest on umiejscowiony po lewej stronie kadłuba tuż pod wiatrochronem a nad odznaką dyonu. No i faktycznie jak pisze kolega Fiedotow wzmocnień nad komorami podwozia nie było.
Sam model bardzo fajny :D



_________________
Pozdrawiam
Darek
__________________
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty."
Josh Billings
ImageImage
   
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lis 16, 2006 4:34 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 11:47 am
Posty: 141
Miejscowość: Kołobrzeg
Bvana... Faktycznie przeoczyłem to, a sam komuś wysyłałem fotki tego lusterka :?



_________________
Spitfiry i MiGi są jak chipsy - jeden to za mało!
   
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lis 18, 2006 4:17 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 29, 2005 10:36 pm
Posty: 95
Miejscowość: Świdwin
Trochę macie rację. :( Rzeczywiście gdzieś w trakcie budowy przeoczyłem, że EN-ka nie miała wzmocnień nad wnękami podwozia. :oops:
Co do wydechów - to niestety TAMIYA w zestawie daje tylko takie (a innych nie miałem). Lusterko rzeczywiście powinno być nieco wyższe ale nie miałem pomysłu jak to zrobić. :? Zresztą samo lusterko "pobrałem" ze złomu, bo producent w ogóle pominął ten element.


   
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lis 25, 2006 12:32 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 11:47 am
Posty: 141
Miejscowość: Kołobrzeg
jacek-fighter napisał(a):
Oto zakonczyłem swój udział w projekcie. Dziękuje i pozdrawiam wszystkich.
Image
http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... hp?t=24927

Wybaczcie, że to odgrzewam, ale przeglądając Reaktywację przypomnieło mi się zdjęcie:Image
Teraz już chyba można powiedzieś śmiało, że śmigło "5" mogło być tak odrapane.



_________________
Spitfiry i MiGi są jak chipsy - jeden to za mało!
   
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lis 25, 2006 10:32 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 10, 2005 9:14 pm
Posty: 373
Miejscowość: Bydgoszcz
Otóż tym zdjęciem się sugerowałem/



_________________
non verbis sed gladiis
*********************
Image
   
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Gru 04, 2006 2:54 am 
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 08, 2003 10:08 pm
Posty: 323
Miejscowość: Warszawa
Witajcie,

jako ze nie mam warunkow by teraz konczyc jakies nowe modele, a mam nowy aparat to robie fotki swoim starszym dokonaniom. Jedno z nich to spitfire wiec pomyslalem ze wrzuce fotke tu. Mam nadzieje ze nie bedziecie mi mieli tego za zle, ale by nie zanudzac odgrzewanym kotletem dam tylko jedna :lol: Model ma juz pare ladnych lat. Malowany recznie za pomoca pedzli i gabki. Zostal jakies dwa lata temu ''tuningowany'' przez dodanie ''brudzingu'' i warstwy lakieru z pistoletu :D

Oto on:

http://img.photobucket.com/albums/v282/ ... CT0181.jpg

pozdrawiam
Zbych



_________________
Na warsztacie:
P40 K (60%)
Ki-83 (96% )
Avenger (65%)
W zawieszeniu:
Aichi E11A1 (55%) cos drgnelo i stanelo
Aichi H9A1 (5%)

Image
   
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
 Strona 57 z 60 [ 886 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do: